Методична скарбничка

Тиждень початкової школи

Відповідно до річного плану роботи школи з 13.12.-17.12.2021 року був проведений Тиждень початкової школи. Тема заходу "Розвиток пізнавальних та творчих здібностей учнів початкової школи у процесі тематичного навчання", метою було створення сприятливих умов щодо підвищення рівня зацікавленості учнів у вивченні предметів в початковій школі, створення сприятливого освітнього середовища щодо формування предметних і ключових компетентностей, сприйняття цілісності світу.

У реальному світі немає мононаукових процесів - кожен пов'язаний із різними науками. Аби розуміли взаємозв'язки й мали цілісну картину світу у початковій школі предмети інтегруються в курсі "Я досліджую світ". Одним із видів інтеграції є тематичне навчання. Тематичні дні об'єднують блоки знань із різних навчальних предметів, тем навколо однієї проблеми з метою інформаційного збагачення, сприймання, мислення, почуттів учня. 

Головна організаторська роль належала учителям. Їх ентузіазм, творчий підхід допомогли зробити цей тиждень справжнім улюбленим святом як для дітей. так і для дорослих. Цікаво, весело та  пізнавально для молодших школярів  пройшов Тиждень початкової школи. Конкурси, ігри , робота над навчальними та творчими проєктами, вікторини розвивали творчість школярів, вчили бути спостережливими, кмітливими та креативними.

Кожен день проходив під певним гаслом:

Понеділок станція "Святкова" - народні свята, звичаї та обряди:

  • відкриття Тижня початкових класів;
  • "Андріївські вечорниці" - традиції святкування; 
  • Лего - вікторина "Що ти знаєш про свято Калити?";
  • Проєктна робота "Цікаві факти про історію свята".

Вівторок - станція "Здоров'я" - здорове харчування:

  • прегляд мультфільмів "Який продукт безпечний";
  • навчальні проєкти "Корисна і шкідлива їжа", "Особливості здорового харчування в українській традиції",  "Тарілка здорового харчування", "Піраміда корисних продуктів"; 

Середа - станція "Гостинності" - Міжнародний день чаю:

  • Дидактичні ігри "Засервіруй стіл", "Чайна церемонія", розгадування філвордів з анаграмами;
  • Вікторини "Чайна мандрівка з лего", "Смачний чай";
  • Навчальний проєкт "Цікаві факти про чай";
  • Творчий проєкт "Вчимося зустрічати гостей - сервіровка столу до чаювання".

Четвер - станція "Природнича" - ми в природі:

  • навчальні проєкти "Сортування сміття - це шлях до кращого життя", "Збережемо природу", "Мій край", "Класифікація тварин";
  • Дидактична гра "Щоб було чисто - не сміти", екологічна мозаїка;
  • Екоактивізм - починаємо з себе;
  • Малюнковий вернісаж "Я і природа".

П'ятниця - станція "Модельєрів" - історія винаходу одягу:

  • Дидактична гра "Одягни ляльку";
  • Вікторина "Чарівний капелюх", "Вплив історичних епох на розвиток образу людини";
  • Творчі ігри "Створюємо новий одяг", "Ми модельєри"; 
  • навчальний проєкт "Створення стрічки часу - Історія розвитку одягу";
  • Підсумкова ліінійка - показ мод.

Протягом тижня учителі доцільно показували дітям, що ми віримо у їхні сили, разом з ними радіємо успіхові кожного. Нехай початкова освіта відкриває нові горизонти пізнання себе і світу. Вчителів надихне успіхами вихованців, батьків гордістю за своїх дітей.























Урок позакласного читання з інтеграцією предметів: музичне мистецтво, трудове навчання
               Весна іде – красу несе

Мета: сприяти цілісності процесу навчання, ознайомлювати дітей із широким колом книг, закріплювати вміння читати свідомо та виразно, формувати вміння правильно інтонувати речення під час читання, швидко орієнтуватися у тексті,  вчити виділяти в тексті дійових осіб, давати їм елементарну характеристику, збагачувати словник учнів; розвивати увагу, пам’ять, уяву та логічне мислення на уроках позакласного читання шляхом використання художніх засобів слова та емоційного змісту музики в зображуванні картин природи. Закріплювати знання учнів про  властивість пластиліну, солоного тіста; закріплювати прийоми ліплення;   розвивати уяву, просторове мислення, дрібну моторику рук; формувати вміння планувати роботу з реалізації задуму, передбачати результат і досягати його;  виховувати бажання працювати в парі,  охайність у роботі.  Виховувати  шанобливе ставлення до книги, інтерес до народної творчості;  бажання поповнювати свої знання,   виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища, любов до природи, виховувати музичний смак; здатність сприймати та оцінювати музичні твори та твори живопису.
Обладнання: ноутбук, мультимедійна презентація, ілюстрації з зображенням рослин, солоне тісто, дощечка для роботи, стеки, серветки для рук, ілюстрації із зображенням ліплення птахів.
 Музичний матеріал: Е.Гріг «Навесні», П.І.Чайковський «Вальс квітів» з балету «Лускунчик»,   А.Вівальді ,,Весна”з циклу ,,Пори року”, А.Вівальді «Гроза».
                                        ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
Учитель:   Діти, сьогодні у нас незвичайний урок.  Ми з вами відправимося у цікаву музично – поетичну подорож, щоб побачити, як поети, письменники і композитори відтворюють навколишній світ: шурхіт травички, шум зелених дубрав, жебоніння струмка, дзвінкоголосий спів пташок. Пропоную  отримати квитки – завдання і вирушити в уявну подорож на «шкільному трамвайчику»  до чарівних країн –Музики і Поезії, а  поїдемо ми в чотирьох вагонах: вагон дослідників, вагон акторів, вагон поетів і вагон мистецтвознавців.

Слайд
1 Вправа «Подаруй посмішку».
- Діти, якщо у вас добрий настрій, то подаруйте свою посмішку товаришу нашим гостям , передайте всім  свій настрій .
Я всміхаюсь сонечку: «Здрастуй золоте!»
Я всміхаюсь дощику: «Лийся мов з відра!»
Я всміхаюсь квіточці: «Хай вона цвіте!»
Друзям усміхаюся «Зичу всім добра!»
Слайд
2 вправа «Склади речення»
-        Працювати на уроці ми будемо під гаслом. Але, щоб прочитати його треба скласти його з розсипаних слів.
навчати, Добре, знати, хто, хоче, все, того.
Слайд

( Добре того навчати, хто хоче все знати.)

Слайд 
II  Мовленнєва розминка  
1. Вправи для розвитку дихання.
У руки квіточку візьмем,
Повітря в себе наберем.
І як маленькі бджілочки
Подуємо на квіточки. (Дж – дж – дж)
Тут з’явився вітерець
І на квіточку дмухнув. (С – с – с – с)
Листячко у квіточки вмить зашелестіло. (Ш – ш – ш – ш)
А ось хмаронька з’явилась
І нашу квітоньку полила. (Кап – кап – кап)
Слайд
2. Робота над чистомовкою
Далі ми крокуємо
І з чистомовкою зараз попрацюємо.
Разом будемо читати,
Чітко звуки вимовляти
І кінцівку добавляти.
Ку-ку-ку – чути в ліску.
Чів-чів-чів – ось горобчик прилетів.
Ила-ила-ила – квітка пелюстки відкрила.
Іє-іє-іє – ніжно сонечко вже гріє.
Слайд
3.  Гра „Знайди зайве слово”.
Зима, весна, чоботи, літо.
Сосна, дуб, ялина, смородина.
Сорока, ворона, синичка,ластівка
Абрикос, слива,капуста, персик.
Слайд

4. Вправа на розширення кута зору „Складова піраміда”.

                 Р  .    О
              Н     .        У
           С        .           Е
        М          .               І
    К                 .                 А
            
              КО   .   САР
        ПАР       .          ТА
     КАР          .            ТА
    ПАР           .             КАН
ДРУЖ            .                 БА

Слайд
5. Вправа „Встав закінчення”.
А зараз спробуєм слова
Ми разом прочитати.
Та треба замість крапочок
Нам букви повставляти.
ур
сад
рин                       ... (ок)
став
шлун
чита
вари
бажа                   ... (ти)
віта
навча
III. Актуалізація опорних  знань. Повідомлення теми і мети уроку
Слайд
1.Читання загадки вчителем
Все у зелені довкола
Пасовище, ліс і поле
Мчать струмочки до ріки
Ліплять гнізда ластівки,
І в сороки новина
Облетіла всіх вона,
Сповіщаючи:…

-        Про яку пору року йдеться у вірші?
-        Обґрунтуйте свої міркування.
-        А чи доречно сьогодні говорити про весну? Адже ще холодно, довкола лежить сніг, мороз розфарбовує вікна, пощипує щічки, час від часу з неба летять сніжинки.
Слайд
( Дні стали довшими, а ночі коротшими, часто співають синички, цвірінькають горобці, сонце частіше зꞌявляється на небі і посилає на землю теплі промінці, за календарем весняний місяць – березень.)
2.Складання асоціативного куща
 «Комплімент весні».
Пропоную подумати і по черзі сказати свій комплімент весні.
(гарна, чарівна, весела, чудова, прекрасна, заворожуюча,  квітуча, духмяна, барвиста)
Вчитель: Діти,сьогодні ми з вами побуваємо в гостях у справжньої чарівниці.
                 Погляньмо за вікно.На дворі весна!Як і кожна пора року ,вона ніколи не буває однаковою щороку,а також дуже відрізняється у різних куточках нашої країни.
                 Якою є весна сьогодні?Прислухаймося.Як вона звучить?
Слайд
     3.    На фоні твору Е.Гріга ,,Навесні” звучить ,,Легенда про пори року”
Було у Сонця три дочки:старша Осінь,середня Літо,молодша Весна. Добре їм жилося у батьківському домі,але настав час відпустити їх на землю. Порами року стали діти Сонця.
Першою полетіла Весна. Вона була дуже гарна і Сонце подарувало їй вічну молодість. Перші ніжні квіти,голубі проліски,буйно-зелене вбрання землі,блакитне небо принесла вона людям.
      Через три місяці виряджав батько другу дочку-Літо.,,Ти в мене красуня,і як придане дам тобі вічну красу”. Нагородило Сонце доньку яскравими соковитими барвами.
      Нарешті батьківський дім залишила й Осінь «Забирай усе моє багатство» - сказало Сонце. Віддаю тобі все золото. Будь щедрою,не скупися, і люди тебе полюблять.”
На другому кінці світу збиралася в дорогу єдина дочка Мороза-Зима. Мороз зібрав усе своє багатство-і вийшла лише жменя срібла . Засмутилась Зима. Як їй сподобатись людям?
Почала виробляти з різних візерунків зірочки-і стали вони сніжинками.
Все навколо змінилося:земля вкрилася білим пухом. Але в зими була тільки біла фарба. Тоді вона підмішала до неї жменю срібла,-і все заблищало,засяяло,мов у казці. Люди були зачаровані красою,яку подарувала їм Зима.
Слайд
Вчитель: Ну ,а тепер настав час поговорити про вашу улюблену пору року.
                А поговоримо ми про неї саме музичною, поетичною, художньою мовою творів.
Але весна  приходить на одна , а з ким це ви відгадаєте прослухавши загадку
Слайд

Три брати ідуть посвіту -
Від зими назустріч літу.
Перший пройде тане лід,
Другий пройде всюди квіт,
Третій     пройде укрива
Землю шовкова трава!
Нерозлучні три брати.
Не стрічався з ними ти?
(Березень, квітень, травень)
4.Робота групи поетів
Вчитель: Діти,а з якого першого весняного місяця починається весна?
учень:  ,,Сніг тепер уже поблід,
                    Потемнішав в полі,
                    На озерах тріснув лід
                    Наче розкололи.
                    Линуть хмари навпростець,
                    Веселіше в лісі.
                    Зацвірінькав горобець
                    У селі й на стрісі.”
Вчитель: А який другий місяць?
учень:  ,,Розбігайтеся,струмки,дзюркотіть по полю.
                  Виповзайте,комашки із щилин на волю.
                  Прокидайся темний ліс,слухай пісню квітня.
                  Розцвітайте всюди й скрізь проліски блакитні.”
Вчитель:Навесні пробуджується земля,оживає природа,а з нею-радісні мрії і клопоти.
У Квітня  приймає естафету місяць Травень
учень:   ,,А чим же місяць Травень поміж братами славен?
                    Іде і весело співа,дощами землю полива ,
                    Святковими піснями, і громом над полями,
                    Не з лійки-поливалки,а з грозової хмарки.”
Вчитель:    А тепер уважно послухайте казку для того, щоб  зуміти дати відповідь на запитання: «Який весняний місяць найважливіший?»
6.Інсценізація казки про весну і трьох братів
   Було у  Матері-Весни три сини. Один з них Березень, такий був плакучий, тільки й робив, що сльози втирав. Другий, Квітень, радував око розквітлими садами, а третій, Травень, співати любив у буйних травах.
   Засперечалися брати, хто з них найважливіший.
 Березень Я найважливіший тому, що йду  першим.
 Квітень  Якби не я, не було б в садах яблунь, вишень, груш.
  Травень Я закінчую весну, зустрічаю соловейка. Тому й вважаю себе найважливішим.
          Посварилися брати і прийшли до матері.
Відіслала  Весна – чарівниця синів за добрими справами. А тепер  чекає, що ті принесуть. Першим прийшов Березень та й каже:
Березень. Я сніги розтопив, ріки, ставки розморозив, небо поголубив, землю розкував, пташок з вирію запросив додому. Візьми у подарунок ці перші квіти.
Учитель.   І подарував матусі пухнасту  вербову гілочку з котиками.
Весна. Дякую, синку, добрі твої справи.
Учитель.   Тут і квітень місяць нагодився.
Квітень. Я ліси розпустив, пташок привітав. Поля зорав, заскородив, засіяв. Прийми оцей букет.
Вчитель. І подарував матері букетик фіалок.
Весна.   Дякую, синку, чудова  твоя справа.
Вчитель.За ним і травень поспів.
Травень. Доброго дня, матінко! Я повсюди землю зеленню вкрив, засвітив свічки на каштанах, кульбабу на луках розпустив. Корів, телят, овець вигнав на вигонах пастися.
Весна.
- Всі ви дуже потрібні. Березень зиму перемагає, первоцвіту дорогу звільняє. Квітень землю уквітчує, врожай готує. А Травень буяє травами, тепло дарує. І не було б без вас красного літечка.
Вчитель: весна чудова пора року. Як тільки сонечко торкнулося землі своїм лагідним промінчиком природа почала прокидатись від сну. Задзюрчали струмочки, заспівали пташки, з'явились перші прутики зеленої травички  
-        Таку казку про весну створив народ. І ожили в ній брати-місяці зі своїми ознаками…
-        Хто з весняних місяців найважливіший?
-        Яким змальовано березня?
-        Яким ви уявляєте місяць квітень?
-        Які ознаки травня?
IV. Читання та обговорення твору
1.Читання казки вчителем
      Сьогодні ми прочитаємо українську народну  казку про весняних  місяців-красенів, яка має назву  «Як Квітень до Березня в гості їздив».
Слайд
  2. Словникова робота
        а) Читання слів «луною» за вчителем. Пояснення значень незрозумілих слів.
мусив,  (повинен був щось робити)
пообмерзають,
теплінь,
певне (напевно),
слушного (вдалого),
нараяв (порадив),
сподівався (надіявся),
обшмагаю (обдеру).
Слайд
 Вісь – дерев’яний або металевий стрижень, на кінці якого насаджують колеса.
3.Відпрацювання навичок читання.
 «Ланцюжок» - учні по черзі читають по одному реченню.
«Буксир» - діти починають читати уривок напівголосно, одночасно з ними виразно, голосно цей самий текст читає вчитель або учень, який добре читає.
«Блискавка» - за командою «Блискавка» учні починають прискорювати темп читання.
«Губи» - щільно стиснути губи, притулити до них палець лівої руки так, щоб вони під час читання не могли рухатися, читати мовчки.
Перевірка розуміння прочитаного.
4. Читання казки з особами
 5. Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання
   -     Чому Березень не міг дістатися до Квітня в гості?   
-        Чиї поради допомогли Березню дістатися до Квітня?
-        Прочитайте, що порадив Травень Березню?
-        Чому здивувався Березень?
—  Прочитайте питальні речення, окличні.
Слайд
-        Тепер ви знаєте, чому у нас весною така нестійка погода. Недарма в народі існує прислів’я: «У березні сім погод надворі: сіє, віє, крутить, мутить, зверху ллє, знизу мете».
V. Розгляд виставки книг
Слайд
VI. Доповідь робіт груп.
1. Зупинка поетична
Поети, письменники  про весну
-        Є у світі те, що не залишає байдужим жодного митця. Це барвистий і прекрасний світ природи. Персонажі таких творів – луки й гори, рослини і тварини. Багато художників, поетів, композиторів відображали у своїх творах природу. І зараз група наших поетів прочитають нам вірші про весну.
Учитель:  ,,Стояла я і слухала весну.
                   Весна мені багато говорила.
                   Співала пісню дзвінку,голосну,
                   То знов таємно-тихо шепотіла.”
               Кому належать ці рядки вірша?(Л.Українці).
           
   Ці чарівні рядки вірша про весну належать Лесі Українці. І таке милування красою викликає бажання передати свої враження ,почуття.
Художники це роблять,використовуючи кольори,композитори-звуки,поети-слова.
Вірші розповідають учні
VII. Фізкультхвилинка
2.Зупинка музична
 слайд
-        Багато композиторів відображали у своїх творах природу, наприклад російський композитор Петро Чайковський написав цикл фортепіанних п’єс «Пори року», відповідно до кожного місяця.
 Доповідь про композиторів
Учень: До української пісні звертались композитори різних народів.Одним з таких був  видатний російський композитор .П.І.Чайковський. Він походить із старовинного козацького роду. Його дід Петро Чайка,родом з Полтавщини, неподалік с. Гріньки, вихованець Київської академії. Тісні були зв’язки композитора з Україною. Майже щороку Чайковський був на                  Україні, вивчав і добре знав український народний фольклор. Чайковський гостював і на Сумщині в селищі Низи. Саме тут композитор почав  працювати над балетом,,Лебедине озеро”. Серед творів написаних на Україні є опери:,,Черевички”,,,Евгеній Онегін”,Перший концерт для фортепіано з оркестром, де у фіналі звучить святкова ,радісна мелодія української народної  веснянки,,Вийди, вийди, Іванку”.
Учень   Я довідався, що Антоніо Вівальді родом із Венеції. Його батько був музикантом – скрипалем в оркестрі собору святого Марка. Антоніо був єдиним із шести дітей у сім'ї, хто став музикантом. Він навчався віртуозної гри на скрипці у відомих педагогів, однак став священиком і викладачем консерваторії.
Цикл концертів для скрипки та струнного оркестру «Пори року» — чи не найпопулярніший твір італійського композитора.
Слайд - музика
Звучить «Пори року» А.Вівальді
3. Ознайомлення та обговорення репродукцій картин. Зупинка художня
                 Багато поетів,художників,композиторів звертались до теми,,Весни”,до  весняної природи. Музика і живопис тісно пов’язані один з одним.  Вдивляючись у твори образотворчого мистецтва ми можемо уявити прекрасну  музику. Музика може звучати в нашій уяві під час перегляду картин.
                 Діти,а які б фарби ви взяли,щоб намалювати радісну весну,як у А.Вівальді?
                 Як художники називають ці кольори?
                 Що можна намалювати саме цими фарбами?
Учитель:
А подивіться, як художник Ісаак Ілліч Левітан зобразив на своїй відомій картині «Березень» цей перший весняний місяць.
( Розгляд і аналіз репродукції картини «Березень»)
– Що ви бачите на картині? (Подвір’я, вкрите снігом; будинок, лісок, кінь біля ґанку.)
– Яка пора року зображена на картині? (Рання весна, самий початок, коли ще не біжать гомінкі струмки, не чути співу птахів.)
– Як художник показав, що вже почалася весна? (Теплі промені весняного сонця починають зігрівати землю. Ми бачимо м'яке сонячне світло, ніби розлите по картині, і саме воно викликає у нас відчуття наближення весни.)
– Які кольори створюють весняне тепло на картині? (Жовтий, блакитний, сірий, синій.)
– Який день зобразив художник? (Сонячний. Усе завмерло навкруги, дерева не колишуться, а відкидають на сніг глибокі сині тіні. Стіна будинку залита золотистим світлом, і, тихо дрімаючи, стоїть кінь біля ґанку.)
– Яким ми бачимо весняний сніг? (Під дією сонячного проміння сніжні кучугури осіли і втратили свою білизну. Сніг на даху ґанку почав танути.)
 (Перегляд репродукцій картин, на яких зображено весну)
– Сьогодні ми з вами познайомимося з іще однією картиною видатного митця чарівного пензля Ісаака Левітана – «Весна. Велика вода».

(Розгляд і аналіз репродукції картини)
– Що зображено на картині І.І.Левітана «Весна. Велика вода»? (Художник вибрав нічим не примітний на перший погляд, але дуже характерний для пейзажу куточок природи, і зобразив явище, яке по-вторюється з року в рік, — весняний розлив. Річка так розлилася, що затопила березовий гай. Річкова протока йде вдалину і зливається з широкою річкою, все зато¬пляючи на своєму шляху.)
– Розлив річок називається повінню, або великою водою. Звідси і назва картини.
– Чому річки навесні виходять з берегів? (Тане сніг, збільшується кількість води, і річка виходить з берегів.)
(Розгляд і аналіз репродукції картин)
 Кулішенко «Квітучий сад»











Курликов «Прихід весни»
 









Вчитель: Прийшла весна, а з нею і всі явища природи притаманні цій порі року. Які явища природи приходить разом з весною?
4. Прослуховування музичного твору А.Вівальді «Гроза»
СЛАЙД
Учитель Які інструменти  використав композитор для створення цього твору?
Учні Вівальді використав  струнні інструменти.
Учитель Які  струнно – смичкові інструменти  ви знаєте?
Учні До струнно – смичкових інструментів належать: скрипка, віолончель, альт,  контробас!
Учитель Що можна сказати про темп твору, його динаміку?
Учні Темп твору  швидкий, а звук поступово підсилюється, а потім стихає?
Учитель Який настрій твору?
Учні Піднесений, бадьорий.
  5 .  Вікторина «Чи знаєш ти весняні квіти?»
-        Людина не може жити без природи – вона її часточка. Навесні людей особливо сильно тягне до лісу, до зелених галявин. При цьому перше, що викликає бурхливі емоції – це первоцвіти –  рослини, які символізують пробудження і відновлення життя після довготривалої зими.
Слайд
 6.  Робота в парах.
-        Чи знаєте ви весняні квіти?Допишіть назви квітів у віршах.
Ми ф ______ синенькі,
Наші квіти запашні,
Розцвітаєм ми раненько
Скрізь під лісом навесні.

Вчора травка зеленіла,
А к_______ не було…
А сьогодні  - гляньте, скільки
Їх жовтеньких розцвіло!

Н________ голубенькі,
Дуже ніжні і малі,
На лужку при самій річці
Між травою розцвіли.
І такі вони несмілі,
Налякав їх хтось, мабуть,
Що усім шепочуть тихо:
«Любий друже! Не забудь!»

Із зеленої сорочки,
Що зіткав весною гай,
Білі дивляться дзвіночки,
Як зовуть їх – угадай.
Це к______ у гаї,
На галявині цвітуть.
І ніде, ніде немає
Кращих квіточок, мабуть.
                            (К.Перелісна)
  7. Доповідь групи дослідників   
  Які  легенди про весняні квіти ви прочитали?
8.А зараз я вам пропоную прослухати ще один музичний твір. Композитор П.І.Чайковський
Слайд
«Вальс квітів»
- Чи сподобалась вам ця мелодія?
- Яку картину ви уявляли під час прослуховування?
 - з  яким віршем асоціюється у вас ця мелодія?
VII.Ліплення
1. Робота над темою. Вступна бесіда
- Весну за уявленням наших предків, приносили на крилах птахи
-        У березні з вирію починають повертатися птахи. Приліт іде неабияк, а в чіткому порядку: першими до нас весною прилітають ті пташки, які відлетіли останніми восени. Останніми прилітають ті, які полетіли першими.
СЛАЙД
-        Одними з перших з півдня повертаються граки. Ще сніг не зійшов, ще можливі заморозки, а граки вже тут. Граки – перші вісники весни.
СЛАЙД
-        В кінці березня повертаються шпаки і жайворонки.
СЛАЙД
-        В середині квітня прилітають лелеки, ластівки зозулі, дикі гуси
СЛАЙД
-        Травень – приліт солов’їв, стрижів, іволг.
СЛАЙД
  Пташка – це вісник весни-радості й взагалі вісник сонця. Вона побуває в повітрі, «у небі», й несе людям утіху з неба ж, від сонця. Тому у березні, матері випікали обрядове печиво у формі «жайворонків» і «голубків» і давали дітям. Вони,  співаючи,  носили їх по селу, провіщаючи й закликаючи весну:
 Пташок викликаю з теплого краю,
Летіть, соловейки, на нашу земельку,
Спішіть, ластівоньки, пасти корівоньки!
Вилинь, вилинь, гоголю! Винеси літо з собою!
Винеси літо, літечко, зеленеє житечко,
Хрещатий барвіночок, запашний васильочок!
Учитель: Веснянки-це пісні календарно-обрядового циклу,якими закликали весну.
І ось і ми з вами сьогодні виліпипимо жайворонків і запросимо весну швидше прийти до нас і благословити на гарний врожай.Ми дізнались які квіти є вісниками весни.Сьогодні ми з вами  будем  виготовляти із солоного тіста першого вісника весни жайворонка.А виготовляти будемо із солоного тіста.
Тісто – на диво пластичний матеріал для ліплення різних фігур і композицій: ніжний, м’який, на відміну від звичайного пластиліну, не забруднює рук.
Здавна відомі пластичні властивості солоного тіста. Наші прабабусі ліпили з нього фігурки різних птиць і тварин, так званих “жайворонків”, з якими зустрічали весну.
      2.  Правила техніки безпеки та культури праці
·                   . Не розмахувати стеками, щоб не поранитись.
·                   Ліпити тільки на підкладній дощечці.
·                   Не залишати шматочки пластиліну на парті, не кидати їх на підлогу.
·                   Після роботи руки треба витерти серветкою і добре вимити.

Cлайд
   3.Технологія виготовлення:
·                Виліпити основу фігурки жайворонка з кульки потрібного розміру.
·                Легкими рухами викачати ковбаску.
·                З іншої ковбаски зробити крила.
·                з одного кінця зробити голову, з іншого хвіст.за допомогою стека зробити піря.
·                Очі зробити з перця горошку.\

VIII.Практична діяльність учнів
   Під час самостійної роботи учнів вчитель надає індивідуальну  теоретичну і практичну допомогу.
Ліплення виробів з солоного тіста
ПТАШКИ ГАРНІ МИ ЗЛІПИЛИ
НАЧЕ ВСІ ВОНИ ОЖИЛИ
КОЖА ГАРНА,КОЖНА МИЛА
БУДЕ РАДУВАТИ МИЛО
БУДЕ ПТАШЕЧКА СПІВАТИ
ВЕСНУ ВІТАТИ.
   IX. Прибирання робочих місць
  X. Підсумок уроку
    Вчитель: я теж вам пропоную заспівати веснянку та пригостити наших гостей жайворонками. А за вашу таку гарну роботу я теж вас хочу пригостити жайворонками і побажати . щоб якнайшвидше прийшла весна, тепло, і мир на нашу рідну землю.
   Виставка дитячих робіт.
Ось і пролунав дзвінок –
Закінчився наш урок.
За роботу по заслузі

Щиро дякую вам, друзі.

Немає коментарів:

Дописати коментар